ConnectLife™

Waarom kan ik mijn apparaten niet met elkaar verbinden/koppelen?

Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zie hieronder de mogelijke oorzaken:

 

ConnectLife app

  • Niet verbonden met de ConnectLife app.
  • Netwerkproblemen.
  • Niet verbonden met de cloud.
  • Foutieve QR-Code/AUID-code.
  • Problemen of storingen in de ConnectLife app.

 

AutoAir

  • Geen standaard actieve verbinding bij AutoAir dampkappen en AutoAir kookplaten.

Zie hieronder de toelichting van de oorzaken en instructies voor het oplossen van het probleem:

 

ConnectLife app 


  1. Niet verbonden met de ConnectLife app
    Apparaten kunnen zonder de ConnectLife app niet beheerd, bestuurd en gemonitord worden op afstand. Daarom is het vereist dat je de apparaten via ConnectLife verbindt met een Wifi-netwerk en aan elkaar koppelt. Zie hier instructies voor het verbinden en koppelen van apparaten met ConnectLife™.

  2. Netwerkproblemen
    Met een zwak of geen een Wifi-netwerksignaal is het niet mogelijk om apparaten via de ConnectLife app te koppelen. Controleer bij de onderstaande gevallen de router van de Wifi-netwerk en/of voer opnieuw de verbind en koppel instructies uit:
    • Een knipperend of geen zichtbare Wifi-symbool in de display van het toestel.
    • Een doorgestreept Wifi-netwerksymbool  bij Apparaten in het menu van de ConnectLifeä app. Dit kan voorkomen nadat het toestel verbonden en gekoppeld is en houdt in dat er geen actieve verbinding meer is.)
    • Bij sommige koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties blijft de status in de display van het toestel op 02 staan. Dit betekent dat het toestel gereed staat voor verbinding, maar nog niet is verbonden.

  3. Niet verbonden met de cloud
    Cloud problemen kunnen op de volgende momenten ontstaan:
    • Tijdens het verbinden en koppelen van apparaten
    • Na het verbinden en koppelen van apparaten

    • Tijdens het verbinden en koppelen
      Het kan tijdens het verbinden en koppelen voorkomen dat de ConnectLife™ app de QR-Code en/of AUID-code niet herkent waardoor het toestel niet in de cloud kan worden geregistreerd. Het is niet mogelijk om het toestel met je ConnectLife account te koppelen als het toestel niet is verbonden met de cloud.

    • Na het verbinden en koppelen van apparaten
      Andere cloud problemen kunnen ook voorkomen na het verbinden en koppelen van een toestel bijvoorbeeld als het aansturen van programma’s en het wijzigen van toestel instellingen niet meer lukken. Bij sommige koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties kun je aan de status van het toestel zien waar het probleem aan ligt. De status blijft in deze situatie op 03 staan. Dit houdt in dat het toestel wel verbonden is met het Wifi-netwerk, maar niet verbonden is met de cloud.

      Neem in beide gevallen contact op via onze contactpagina en houd het typeplaatje bij de hand, zodat je sneller geholpen kunt worden. Zie hier meer informatie over het vinden van het typeplaatje.

  4. Foutieve QR-Code/AUID code
    Lukt het niet om de QR-code te scannen om het toestel te verbinden en te koppelen? Dan is het ook mogelijk om handmatig de AUID-code in te voeren. Dit is een 37-cijferige code en dit vind je op het typeplaatje. Lukt het ook niet om de AUID-code in te voeren? Neem dan contact op via onze contactpagina.

  5. Problemen of storingen in de ConnectLife app
    Als er problemen en storingen in de ConnectLife app zijn, dan wordt dit zo snel mogelijk opgelost door updates.Houd om die reden altijd de app en indien mogelijk, het toestel up-to-date. Je vindt hier meer informatie over het up-to-date houden van de app en het toestel.

    AutoAir
    • Geen standaard actieve verbinding bij AutoAir dampkappen en AutoAir kookplaten
      De verbinding tussen een AutoAir dampkap en een AutoAir kookplaat is niet standaard actief. Om die reden moet je de verbinding zelf handmatig instellen. Lees in de handleiding meer over de stappen voor het handmatig instellen van een Auto Air verbinding. Zorg ervoor dat je de meest recente handleiding gebruikt.

      Heb jij een AutoAir dampkap en de AutoAir IKA6 of IKA7 kookplaat en lukt het niet met verbinden? Dan zijn hier een aantal tips die je daarbij kunnen helpen.

Open artikel